Visita del prof. André G. Dias Pereira, della Universidade de Coimbra, Portogallo (19-21 dicembre 2019).

Dal 19 al 21 dicembre 2019, è stato Visiting Professor al MICHR, e Docente al Master internazionale in diritto privato europeo, il prof. André G. Dias Pereira. Lo studioso, il 20 dicembre 2019, ha tenuto un Seminario dal titolo “Vulnerability, Health Law and Family Law: the Portuguese law on surrogate gestation”.

Prof. Pereira is Professor of Law at the University of Coimbra (Portugal), teaching General Theory of Civil Law, Family Law and Law of Successions, Medical Law and Pharmaceutical Law. He is Director of the Centre for Biomedical Law, Researcher at the University of Coimbra Institute for Legal Research, Member of the National Ethics Committee for Clinical Research and Member of the National Council of Ethics for Life Sciences (elected by the Parliament). At the international level, he is a Fellow of ECTIL (European Centre of Tort and Insurance Law, Vienna, Austria), Treasurer and Member of the Executive Committee of the World Association for Medical Law and was Program Chair of the 21st World Congress on Medical Law and member of the International Academy of Comparative Law.